Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2012

Η άσκηση επηρεάζει την ανάπτυξη των παιδιών;

 Οι φορτίσεις που δέχεται ο αναπτυσσόμενος σκελετός είναι συχνά δυσανάλογες με την αντοχή του. Μολαταύτα, η ανάπτυξη του αθλούμενου παιδιού δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι παραβλάπτεται. Το ερώτημα θα μπορούσε κάλλιστα να διατυπωθεί αντίστροφα: «Η ανάπτυξη επηρεάζει την αθλητική επίδοση;». Γιατί, επικρατεί η άποψη ότι η ανάπτυξη καθιστά τον παιδικό οργανισμό περισσότερο ευπαθή!

Τα μέρη εκείνα του σκελετού που υφίστανται ευκολότερα κάκωση, είναι τα οστά και οι επιφύσεις τους, οι αρθρικοί και οι αυξητικοί χόνδροι. Ένας μεγάλος αριθμός τραυματισμών που συναντώνται αποκλειστικά στις τρυφερές ηλικίες (οστεοχονδρίτιδες, επιφυσιολισθήσεις, σπονδυλολύσεις και αποσπαστικά κατάγματα), συνδέονται απ’ ευθείας με το γεγονός της ανάπτυξης και απαιτούν ξεχωριστή προσοχή και φροντίδα.
Εκείνο που οφείλουν να γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με την άθληση στις τρυφερές ηλικίες είναι πως τα παιδιά δεν είναι μικροσκοπικοί ενήλικες. 
Οι γονείς έχουν την υποχρέωση να σέβονται την προσωπικότητά τους, τη θέληση και τις αντοχές τους. Οι δάσκαλοι και οι γυμναστές πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς γύρω από τις άγνωστες πτυχές του παιδικού ψυχισμού και τη δυναμική του, ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων και των επιδεξιοτήτων.

3 σχόλια:

  1. Τελικά εγώ δεν κατάλαβα...
    Βοηθάει ή όχι τελικά η άθληση στην ανάπτυξη;
    Να'στε καλά παιδιά και συνεχίστε την καλή δουλειά που κάνετε.
    Θοδωρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν τα προπονητικά ερεθίσματα είναι πολύπλευρα με σωστή συχνότητα και ανάλογη ένταση τότε δίνουμε χώρο στο να αναπτυχθεί ολόκληρο το μυοσκελετικό σύστημα και οι ενεργειακές αποθήκες του μικρού παιδιού όχι για να μπορεί να κάνει δύσκολες προπονήσεις αλλά να συμμετέχει σε πολλούς αγώνες βελτιώνοντας κυρίως όλα τα άλλα (ΤΕΧΝΙΚΗ - ΤΑΧΥΤΗΤΑ - ΜΥΙΚΗ ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ - ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΓΩΝΩΝ κλπ).
    Αν επιμένουμε σε ποσότητα και ένταση προπόνηση με στόχο συγκεκριμένη αγωνιστική επίδοση τότε όλα τα προηγούμενα πάνε περίπατο. Αυτό σημαίνει ότι η απόδοση του παιδιού θα είναι αποτέλεσμα της επιβάρυνσης και όχι της ανάπτυξης του που είναι ραγδαία στις μικρές ηλικίες.
    Για παράδειγμα άλτες και άλτριες 13-15 ετών αν σταματήσουν την προπόνησή τους για τον μήνα Ιούλιο και Αύγουστο και επανέλθουν τον Σεπτέμβριο κάνουν σχεδόν όλοι ρεκόρ απροπόνητοι. Αυτό σημαίνει ότι τους δύο μήνες δούλεψε η βιολογική σωματική τους ανάπτυξη.
    Άρα χρειάζεται μέχρι να αναπτυχθεί ένα παιδί να προσπαθούμε μόνο να βοηθάμε στην όλο και προστατευόμενη τέλεια ανάπτυξη των φυσικών του ικανοτήτων και όχι των σωματικών ικανοτήτων που είναι αποτέλεσμα μεγάλης επιβάρυνσης.
    Ετσι θά λέγαμε ΝΑΙ στην προπόνηση αλλά με σεβασμό και επιστημονική γνώση και αξιολόγηση της βιολογικής του ανάπτυξης.
    Με απλά λόγια λίγη ποιοτική πολύπλευρη προπόνηση κάνει το μικρό παιδί να αναπτύξει το σώμα του στην καλύτερη κατάσταση που του επιτρέπει ο γεννετικός του κώδικας.
    Μη ελεγχόμενη προπόνηση <> την δυναμική που έχει το σώμα του μικρού παιδιού. Το κάνει δηλαδή να ενηλικιωθεί πιο γρήγορα συντομεύοντας τις φάσεις ανάπτυξης του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πηγαινω την 8χρονη κορη μου ταε κβο ντο και καποιος μου ειπε οτι θα βλαψει το υψος της .Ειναι αληθεια?ευχαριστω Τανταρου Αθηνα athina_tad@yahoo.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή